Tarland zwycięzcą programu ADrenalina Team GP 2011

Kultowa Lancia Delta HF Integrale 16v  (nagroda programu ADrenalina Team GP 2011)

Pięciodrzwiowy hatchback Delta pierwszej generacji produkowano w latach 1979 do 1994. Jego topowa wersja Integrale stała się podstawą legendarnego samochodu rajdowego. W latach 1987-1992 samochód uzyskał sześć tytułów mistrza świata i w sumie osiągnął 46 zwycięstw w rajdach.


Design kanciastego nadwozia zaprojektował słynny Giorgetto Giugiaro, założyciel ośrodka stylistycznego Italdesign. Zaraz po swoim debiucie Delta przekonała do siebie europejskich dziennikarzy i została samochodem roku 1980. Ale prawdziwe sukcesy auto miało dopiero przed sobą.

Dwa lata po debiucie Integrale Lancia zaprezentowała jej ulepszoną wersję Integrale 16v z odnowionym silnikiem wyposażonym w 16-zaworową głowicę. Udało się podnieść moc jednostki napędowej, która wynosiła już wtedy 200KM. Integrale 16v szczyciła się niewiarygodnym wręcz czasem przyspieszenia do 100km/h wynoszącym tylko 5.7s. Prędkość maksymalną udało się podnieść do 220 km/h.


Po próbnych przejażdżkach bez wątpienia możemy przyznać, że samochód ma moc możliwości. Prowadzi się świetnie,  niezwykle mocno trzyma się drogi na zakrętach, a całości dopełnia niesamowite brzmienie pojazdu.