Dlaczego należy wymieniać filtr kabinowy (przeciwpyłkowy)

Zbyt rzadka wymiana filtra kabinowego wpływa na znaczne obniżenie komfortu użytkowania pojazdów samochodowych. Spora część kierowców nie zdaje sobie sprawy z tego, iż zużyty filtr kabinowy powoduje spadek wydajności wentylacji oraz klimatyzacji tym samym powodując powstawanie i utrzymywanie się nieprzyjemnego zapachu w kabinie. Do wnętrza samochodu przedostają się wówczas pyły, kurz, sadze, bakterie, wirusy, pyłki roślin oraz związki siarki. Wysokie stężenie substancji szkodliwych w powietrzu wpływa niekorzystnie na zdrowie kierowcy i pasażerów pojazdu, często prowadząc do zmęczenia, zawrotów głowy, bólów głowy, nudności oraz reakcji alergicznych takich jak katar sienny, łzawienie czy nawet trudności w oddychaniu. Obniżona koncentracja i słabszy refleks kierowców oddziałuje niekorzystnie na bezpieczeństwo podróżujących. Sygnałem, który powinien zaniepokoić kierowcę i zwrócić jego uwagę na potrzebę sprawdzenia filtru jest parowanie szyb, zmniejszona ilość tłoczonego przez dmuchawę powietrza oraz charakterystyczna nieprzyjemna woń odczuwalna w kabinie. Aby uniknąć sytuacji zagrażających bezpiecznej jeździe zaleca się kontrolę stanu zanieczyszczenia filtra oraz jego ewentualną wymianę po przejechaniu 15 tysięcy kilometrów bądź minimum raz w roku.